24.3.15

Software AG onthult Digital Business Platform op CeBIT

Software AG presenteert op CeBIT zijn Digital Business Platform. Met het Digital Business Platform kunnen bedrijven en overheidsorganisaties hun digitale transformatie optimaal vormgeven.

Innovatie, schaalbaarheid en differentiatie
Tegen 2016 verwacht de Europese Commissie dat de digitale economie in 2016 in de G20-landen ten minste 3,2 miljard euro zal bedragen. Dit is 8 procent van het Bruto Nationaal Product (BNP). Software AG is de mening toegedaan dat standaard, conventionele business-software, ontworpen voor relatief stabiele en voorspelbare bedrijfssituaties, onvoldoende flexibiliteit en snelheid biedt nodig om de nieuwe generatie consumenten te kunnen bedienen.

“Bedrijven moeten digitaliseren om een maximum aan inzicht te hebben in veranderende marktbehoeften en individuele vragen van klanten, alsook in hun eigen prestaties over de complete waardeketen en in externe factoren die aan verandering onderhevig zijn, gaande van nieuwe regelgeving of zelfs weersomstandigheden”, aldus Wolfram Jost, CTO van Software AG, bekend van o.a. ARIS, Alfabet, webMethods en Apama. “Het Digital Business Platform is ontworpen om applicaties, processen en businessmodellen te leveren die gebouwd zijn om te veranderen. We zijn het ERP-tijdperk voorbij. Conventionele ERP-systemen zijn ontwikkeld voor de lange termijn, om bestaande en voorspelbare businessprocessen te ondersteunen. Aanpassingen zijn niet wenselijk, vaak complex en duur. Daarom biedt Software AG een complementair platform dat juist die flexibiliteit biedt en beantwoordt aan snel veranderende behoeften, gebaseerd op Internet of Things, real-time streaming analytics en big data.”

Optimale ROI
Het Digital Business Platform biedt organisaties de mogelijkheid een nieuw type klantgerichte applicaties te ontwikkelen binnen een tijdslijn dat voor optimaal rendement zorgt. Het biedt ook voorzieningen voor de transitie van legacy naar een digital enterprise. Zo wordt het Digital Business Platform interessant voor de organisatie in zijn geheel, zowel voor de CIO die een optimale, flexibele en betaalbare IT-architectuur moet ontplooien tot en met business verantwoordelijken die snel aanpasbare en situationele applicaties moeten kunnen ontwikkelen. Ook voor de CEO is het Digital Business Platform interessant als het gaat om de vormgeving van een bedrijfsbrede, digitale strategie.

“De voordelen verbonden aan het analyseren van gegevens afkomstig uit het Internet of Things – van  sociale media en wearables tot machine-to-machine-communicatie (M2M) – zijn aanzienlijk. Zo kunnen bedrijven in real-time en right-time beslissingen nemen gebaseerd op feitelijke informatie en kunnen zij hun bedrijfsbeleid hierop aanpassen”, aldus Jost. “De enige manier waarop bedrijven echt voordeel kunnen halen uit digitalisering is een holistische aanpak die mensen, processen, data en dingen met elkaar verbindt, op basis van in-memory technologie en een event-gedreven architectuur, zowel beschikbaar on-site als in de cloud. Dat is de filosofie die achter onze Digital Business Platform zit.”

Voor meer informatie, kijk op: 
http://www.softwareag.com/corporate/products/default.asp