16.4.15

Software AG brengt enterprise cloud-portfolio onder in cloud van Amazon Web Services

Software AG, een wereldleider inzake oplossingen  voor  procesmanagement, integratie en big data streaming analytics, gaat zijn complete cloud-portfolio in de cloud van Amazon Web Services (AWS) onderbrengen. Het bedrijf selecteerde AWS als strategische partner omdat Amazon al jaren heeft bewezen dat het betrouwbare en schaalbare diensten kan leveren. Software AG presenteerde  vorige week  op CeBIT  zijn nieuwe Digital Business Platform.

De producten van Software AG voor portfolio-management (Alfabet Cloud) alsook procesmodellering en -analyse (ARIS Cloud) draaien nu al bij AWS. Zo hebben bedrijven een laagdrempelige instap om businesstransformatie te ondersteunen. webMethods Integration Cloud, een platform voor hybride applicatie-integratie (cloud/cloud en cloud/on-premises) en webMethods AgileApps Cloud, een platform voor applicatieontwikkeling en casemanagement, zullen later dit jaar volgen. 

Vrijheid van keuze en gebruiksgemak
“Software AG wil klanten een zo groot mogelijke keuzevrijheid bieden en het gebruiksgemak van applicaties verhogen. Transformatie naar de cloud maakt deel uit van onze strategie, want het biedt flexibiliteit en mogelijkheden om op snel veranderende businessmodellen aan te sluiten”, zegt Wolfram Jost, CTO van Software AG. “Zo worden bedrijven en overheden niet alleen bij het ontwerpen van hun cloud-strategie en –architectuur geholpen, maar het zorgt van bij de aanvang ook voor verlaging van de kosten.” 

“Software vendors zijn steeds op zoek naar IT-oplossingen die hen in staat stellen snel de exploitatiekosten te verlagen en hun klanten een betere dienst te verlenen”, verduidelijkt Terry Wise, Vice President bij AWS. “Software AG is een goed voorbeeld van een innovatief softwarebedrijf dat all-in gaat bij AWS door klanten ons veilige en robuuste infrastructuurplatform te laten gebruiken .” 

Cloud-transformatie en partners
In 2015 zal Software AG zal zijn portfolio van cloud-diensten en -oplossingen verder uitbreiden via het partnerkanaal. De focus bij de partners zal op het bieden van strategische consulting voor cloud-adoptie liggen.

Software AG & IGATE Announce the Availability of “ProFound”, a Solution for BPM led Digital Transformation


ProFound offers clients a fast track to implementing industry specific, best-practice automated processes

Software AG (Frankfurt TecDAX: SOW) and IGATE (NASDAQ: IGTE), the New Jersey-headquartered integrated technology and operations solutions provider, today announced the launch of  “ProFound”, a solution based on Software AG’s ARIS Business and IT Transformation product suite, to actively support the digital transformation journeys of its customers. ARIS is part of Software AG’s recently announced Digital Business Platform designed to allow enterprises and the public sector responding to today’s rapidly digitizing economies and new competitive landscapes.

As the digital economy, forecast to reach $3.4 trillion in the G20 countries alone by 2016, dramatically changes both business and customer engagement models, the need for enterprises to have a top down process driven approach is even greater. ProFound will help enterprises update and evolve their business processes based on industry benchmarks and reference models to align with the current business landscape. Once the processes are defined, the underlying ARIS toolset will help integrate and operationalize their business processes, with various ERP systems including other business technology systems. ProFound comes with pre-defined industry best-practice processes that can be easily adapted to the clients individual requirements. This accelerates the customers’ ability to implement automated and dynamic processes, improves the effectiveness of process design and allows the customer to better measure and manage their process.   

The reference process models for different industry segments are being continuously added to the ProFound solution to expand its applicability. Presently, ProFound caters comprehensively to seven key industry segments – Resources, Hi-Tech, Diversified Manufacturing, Logistics, Automotive, Aerospace & Defense, and Engineering Projects & Construction (EPC).

Abhay Mahagaokar, SVP and Head of the Business Unit, at IGATE, said, “Right from the Internet of Things revolution to  Source to Pay automation needs, our clients are under tremendous pressure to transform their operations. The ProFound solution very effectively helps our clients measure, benchmark, evolve and govern their processes with ease.”

Frank Schiewer, Senior Vice President, Global Partner Management, at Software AG, said, “Our expanding partner ecosystem is crucial to enabling our clients to fully address the huge new business opportunities presented by the rapidly expanding digital economy.  ProFound is an excellent example of this with IGATE delivering deep, specific, industry expertise leveraging Software AG’s Digital Business Platform.  This is the type of collaboration that delivers increased competitiveness and business value to our shared customers easily and quickly.”


Software AG lance une solution nouvelle et simplifiée de surveillance de marché


Les nouvelles fonctionnalités “Total Surveillance” d’Apama présentées à Paris, au salon TradeTech

·         Simplifie le déploiement d’une surveillance de marché hautement personnalisée et localisée

·         Accélère la réponse aux  modifications réglementaires


Software AG (Frankfurt TecDAX: SOW) a présenté Apama (R5.2) Apama Market Surveillance solution, sa nouvelle solution de surveillance de marché au salon TradeTech  , à Paris. Cette nouvelle version dispose d’une administration de surveillance hautement localisée qui a été profondément simplifiée : surveillance par ligne d’activité, par département, par région géographique et même par trader ou client individuel.

La création de défenses préventives suite aux  faillites bancaires et aux pertes colossales occasionnées par des traders malhonnêtes est un souci commun aux régulateurs et aux banquiers. La solution de surveillance de marché Apama propose aux  banques d’investissement et aux courtiers un niveau de contrôle bien plus élevé en matière de logique de surveillance précise tout en permettant un examen du marché à un degré de granularité nettement plus élevé que par le passé.

Rebecca Healey, consultante européenne du Tabb Group, explique: “De nouvelles règles très contraignantes sont imminentes et, pour la première fois, les sanctions pénales seront telles que de nombreuses  institutions devront revoir le problème posé par leurs stratégies de surveillance. Ce n’est pas chose facile – il ne s’agit pas uniquement de repérer le prochain Nick Leeson- mais il s’agit bien plus d’un travail très compliqué qui exige des systèmes complexes et très sophistiqués. Une avalanche de nouvelles données créera un véritable défi lors de la mise en place d’une cartographie complète de l’ensemble des produits et des lieux et sera une réelle épreuve en matière de stockage et de facilité d’accès. Disposer de la bonne information au bon moment fera la différence entre ceux qui  verront l’arbre caché par la forêt et pourront établir exactement ce qui se passe où et quand  - aucune entreprise ne pouvant se permettre de découvrir qu’elle est responsable du prochain Libor.”

 Le Dr. John Bates, responsable des solutions du secteur financier et membre du conseil d’administration de Software AG, ajoute: “La surveillance  et le contrôle continus créent la nécessité de disposer d’une capacité de surveillance totale plus puissante, pouvant être mise en place rapidement dans l’ensemble des services financiers. La solution de surveillance et de monitoring  Apama, permet aux responsables de la conformité ainsi qu’aux traders de répondre en une fraction de seconde aux modifications  règlementaires ou  aux anomalies de marché, ce qui fait la différence entre être perçu comme digne de confiance ou comme la prochaine banque se dirigeant vers une crise qui fera les gros titres de la presse. ”

Les caractéristiques additionnelles de cette nouvelle version comportent:

·         Une flexibilité accrue de la configuration d’alerte et un paramétrage réduisant le nombre de faux positifs
·         De nouveaux modèles de scénario pour le marché FX venant s’ajouter au catalogue d’alarmes déjà étendu de Software AG
·         L’interface utilisateur modifiée pour améliorer le workflow et la convivialité
·         La capacité de surveillance et de corrélation entre les schémas de l’ensemble des flux de données à l’intérieur des données structurées de trading et des données non structurées de communications.

Software AG a fait converger de multiples technologies pour fournir de nouvelles capacités en surveillance de marché  plus puissantes que tout ce qui est disponible aujourd’hui. Cela comprend la gestion de données in-memory ainsi que des outils analytiques et décisionnels. 

La gestion de données in-memory comporte une messagerie haute performance et des grilles de données qui permettent aux données à circulation rapide d’être collectées et de résider en mémoire. Ainsi, les données ont une haute disponibilité et peuvent être analysées en millisecondes.  Au cœur de la solution, on trouve un moteur de traitement des événements  complexe (CEP), qui permet d’analyser les données lorsqu’elles sont collectées et ce avec des schémas indiquant la relation entre des éléments de données (ou des événements de trading). Un tableau de bord analytique affiche un visuel de toutes les alertes benchmarks sous forme de cartes thermiques, de graphiques et autres représentations intuitives.

Apama, la solution  de pointe pour les applications ultra rapides pour les marchés de capitaux,  est un système complet de traitement complexe d’événements basé CEP, permettant de construire des applications  sophistiquées pour actifs multiples en trading à latence, à risque et à conformité réduits. Grâce à la combinaison de sa facilité de développement et de sa puissance de déploiement, la solution Apama est inégalée dans les marchés financiers et est implémentée dans plus de 40 institutions parmi lesquelles on trouve 8 des banques les plus grandes, y compris Unicredit, Royal Bank of Canada et ANZ Bank.

ESET verwelkomt StorageCraft, leider in back-up en recovery, in zijn Technology Alliance


Partners kunnen voortaan de beste oplossingen voor back-up, recovery en bescherming in de market verkopen via ESET


ESET®, al 25 jaar wereldwijd pionier in proactieve bescherming, laat weten dat StorageCraft®, leider in oplossingen voor back-up en recovery opgenomen werd in de ESET Technology Alliance. Door deze samenwerking krijgen de bestaande ESET klanten de mogelijkheid om de optie StorageCraft in hun beveiligingsstrategie op te nemen via hun gebruikelijke ESET reseller.

“Een rapport van *Ponemon Institute vermeldt dat het verlies van gegevens voor een bedrijf gemiddeld 7,340 EUR per minuut down time bedraagt. Door StorageCraft, de beste oplossingen in de markt voor back-up en recovery, in zijn Technology Alliance te verwelkomen, biedt  ESET zijn partners en klanten de mogelijkheid om deze producten aan hun bestaande beveiligingstrategie toe te voegen,“ zegt Jeronimo Varela, Director Global Sales bij ESET.

De Technologie Alliance, door ESET in 2013 opgericht,  is een partnership met als doel bedrijven beter te beschermen door  hen een volledige waaier aan oplossingen voor IT beveiliging aan te bieden. Alle leden van ESET‘s Technology Alliance worden zorgvuldig geselecteerd volgens een reeks criteria zodat de bedrijven de beste bescherming voor hun volledige IT aangeboden worden.

StorageCraft biedt een bekroonde software voor back-up, recovery en gegevensbescherming alsook oplossingen voor migratie van fysieke, virtuele en hybride Windows en Linux omgevingen. De aangeboden oplossingen laten de gebruikers toe hun business continuity te verzekeren bij rampen, IT-pannes of andere onvoorziene voorvallen door de down time te reduceren, de veiligheid en stabiliteit van systemen en gegevens te verbeteren terwijl de TCO (total cost of ownership) verlaagd wordt.

“Als exclusieve verkoper van ESET en StorageCraft, zijn we erg opgetogen door deze samenwerking,” zegt Marc Mutelet, CEO van MGK Technologies, exclusieve distributeur van ESET en StorageCraft voor België en Luxemburg. “Veiligheid en recovery gaan hand in hand en onze klanten zijn steeds meer op zoek naar een uitgebreide one-stop-shopping punt voor hun beveiligingstrategie. Zowel voor data als infrastructuur bieden die twee bedrijven het beste dat men in de markt kan vinden. ”

Het aanbod van StorageCraft producten via ESET biedt de klanten en de channel partners de mogelijkheid om van een betere ervaring te genieten bij de bestelling alsook gemakkelijker toegang te hebben tot producten van hoog niveau die een beveiliging in meerdere lagen mogelijk maken.

“In de huidige 24/7 economische wereld, kunnen bedrijven zich niet veroorloven hun activiteiten stil te leggen, zelfs voor één dag, wegens verlies aan data. Daarom is het  absoluut noodzakelijk dat de bedrijven, ongeacht hun grootte, kunnen beschikken over oplossingen voor back-up en recovery in hun beveiligingstrategie,” aldus Mike Kunz, VP worldwide sales  bij StorageCraft. “Door ESET als voorkeurspartner in beveiliging te kiezen, kunnen we niet alleen de ervaring van onze klanten makkelijker maken  maar hen ook teogang bieden tot beste oplossingen die in de markt beschikbaar zijn voor  veiligheid, back-up en recovery  met één enkel contactpunt.” 
 
Meer informatie over de ESET Technology Alliance is te vinden op  ESET Technology Alliance 

*Bron: Ponemon Institute, “2013 Cost of Data Center Outages,” december 2013

 Bijkomende informatie over de producten zijn te vinden op: www.storagecraft.com

Over StorageCraft
StorageCraft levert innoverende beveiligingsoplossingen voor disk-based back-up herstel bij noodgevallen, systeemmigratie en back-up van gegevens voor servers, desktops and laptops. De softwareoplossingen van StorageCraft verkorten de storingsduur, verbeteren de beveiliging en de stabiliteit van gegevens en systemen, en verlagen de Total cost of Ownership (TCO) en dat tijdens hun hele levenscyclus.

Over ESET
Sinds 1987 ontwikkelt ESET® bekroonde beveiligingssoftware die nu meer dan 100 miljoen gebruikers helpt om een op een veilige manier van technologie te genieten. Zijn uitgebreide productengamma wordt op alle populaire platformen gebruikt en biedt zowel bedrijven als consumenten een perfect evenwichtig tussen prestaties en proactieve bescherming. Het bedrijf beschikt over een globaal verkoopnetwerk, aanwezig in 180 landen, en regionale kantoren in Bratislava, San Diego, Singapore en Buenos Aires. Meer informatie is te vinden op www.eset.com of op LinkedIn, Facebook en Twitter.

Key Communications                                                     
+32 2 230 40 72