3.12.15
Yotta introduceert Nederlandstalige versie van Horizons asset management systeem
Yotta, specialist in infrastructuur technologie, heeft de nieuwste versie van het visualised asset management platform Horizons onthuld. Versie 2.7 weerspiegelt de groeiende internationale aandacht voor Horizons met de introductie van een Nederlandstalige versie van de software. Hiermee is Wegdekmeten.nl, de onlangs benoemde distributeur van Horizons in Nederland, in staat zijn service aan infrastructuurbedrijven in Nederland verder te verbeteren.
Horizons is een Software-as-a-Service (SaaS) asset management platform dat het asset managers gemakkelijker maakt om al hun asset management data en strategieën te visualiseren, beheren en optimaliseren met een unieke, effectieve cloud-oplossing. Na de marktintroductie in 2012 is de verkoop van Horizons in het Verenigd Koninkrijk sterk gegroeid met grote klanten als Highways England.
De benoeming van Wegdekmeten.nl als distributeur van Horizons in Nederland markeert de eerste stap van Yotta op het Europese vasteland. “Wij verzamelen data over alle soorten infrastructuur voor een groot aantal klanten zoals aannemers en eigenaren van infrastructuur waaronder overheidsorganisaties”, vertelt Fred Mekken, directeur/eigenaar van Wegdekmeten.nl. “Door Horizons in te zetten kunnen we onze klanten helpen om deze data om te zetten in informatie die eenvoudig te begrijpen en te delen is en die gebruikt kan worden voor besluitvorming in een groot scala aan toepassingen.”
Als eerste klant in Nederland zal De Jong Zuurmond, specialist in beheer en onderhoud van (water)wegen, Horizons gaan inzetten in verschillende projecten. Daaronder vallen onder meer het onderhoud aan de vierde grootste zeehaven van Nederland en meerdere contracten met Rijkswaterstaat. De Jong Zuurmond gaat Horizons gebruiken om gedetailleerde informatie over het wegennet, verzameld door Wegdekmeten.nl, te bundelen en te presenteren en op die manier klanten te informeren over de planning van onderhoud en toestand van assets.
“De omgeving waarin we werken is vaak complex en uitdagend”, reageert Gerrit Zuurmond, ceo van De Jong Zuurmond, “en onze klanten verwachten actuele, gedetailleerde en zorgvuldige rapportages over de diensten die we verschaffen en de conditie van de infrastructuur die we voor hen beheren. Dankzij de samenwerking met Wegdekmeten.nl kunnen we deze data verzamelen en – door gebruik van Horizons – analyseren om de planning en besluitvorming te verbeteren en de resultaten op begrijpelijke wijze te presenteren.”
Behalve een Nederlandstalige versie heeft Yotta met Horizons 2.7 ook een Spaanstalige versie geïntroduceerd. Dit weerspiegelt de groeiende focus van Yotta op Spanje als doelmarkt, maar ook groeiende vraag naar asset management systemen in Noord- en Zuid-Amerika waar Spaans veel worde gesproken. Behalve een Nederlands en Spaans ondersteunt de laatste versie van Horizons ook de lokale valuta in deze markten. Daarnaast is de software op andere punten verbeterd zoals op het gebied van predictive analytics.
“Na het succes met Horizons in het Verenigd Koninkrijk hebben we direct daarop voortgebouwd. Snel na de internationale lancering van het product hebben we succesvolle implementaties in zowel Europa als Australië gerealiseerd”, vertelt Simon Topp, directeur marketing & international business van Yotta.
“De uitdagingen en complexiteit op het gebied van snelweg-infrastructuur asset management van de locale autoriteiten in het Verenigd Koninkrijk zijn niet uniek. Organisaties in de hele wereld hebben vergelijkbare uitdagingen en als resultaat daarvan zien we in veel landen een groeiende interesse in Horizons. We hebben er alle vertrouwen in dat de nieuwe mogelijkheden op het gebied van taal en valuta ons helpen om tegemoet te komen aan de verwachtingen en het momentum van deze oplossing internationaal te versterken.”
30.11.15
ESET survey: US, Germany, UK, Russia - majority bank online with some kind of protection
ESET®, a global pioneer in proactive
protection for more than two decades, has commissioned a series of surveys of online banking
habits among Internet users in four nations: Britain, Germany, Russia and the
United States.* As confirmed by these ESET surveys, Brits are the most
security-savvy when it comes to online banking, with 77.5% of them doing so only
when they have a security solution in place. ESET commissioned the surveys
to coincide with a time of the year beloved by all passionate online shoppers,
as offers proliferate on Cyber Monday (November 30).
ESET surveys conducted in the USA, United Kingdom, Germany and Russia
confirm that a majority of Internet users in all four countries use software
protection when banking online. This is especially true for British users,
77.5% of whom say they have a security solution in place, even more than their
American, German and Russian counterparts. On the other hand, a surprisingly
high number of users in Russia “don’t know” (21.5%) if they have any protection
installed.
ESET’s topical blogposts, published on the occasion of Black Friday and
Cyber Monday, present other data on users’ online behavior. These are
particularly interesting because at this time of the year users make more
frequent financial transaction on the web and are therefore a tempting target
for cyber criminals. Detailed findings can be found in topical blogposts
published on both ESET.com and ESET news portal
WeLiveSecurity.com, along
with handy national and comparison infographics about the trends.
The surveys, for instance, document differences in the way people use
online banking. Whilst German (64%) and Russian online banking users most often
use online banking to make payments, Americans (72.8%) and Brits (77.6%) most
often just check their account status.
The statistics also show that people mostly trust their home connection
for such purposes – users in the West (around 80%) slightly more than users in
Russia (57.3%). Compared to this, more than one in four Russians (26.7%) is
open to using a mobile broadband connection for his or her Internet
banking.
A higher level of security can be achieved with the help of ESET Smart Security 9 , and its special Banking & Payment Protection feature. This
provides the user with a secured browser window, allowing him or her make
payments online in a safe and protected environment.
For more information about the surveys and
comparisons, read our blogposts and statistics at ESET.com or WeLiveSecurity.com.
* The surveys were conducted during Q3 of
2015 on a demographically representative sample of at least 1,000 Internet users in each country. Surveys were conducted in the UK, US and
Germany by Google Surveys, and in Russia by Merku.
In
the specific breakdown on how online banking is being used and about habits, we
address only percentages from the group of online banking users.
Subscribe to:
Posts (Atom)