20.2.14


Software AG presenteert het boek ‘The Digital Enterprise : The Moves and Motives of the Digital Leaders’
Het succes van de digitale revolutie bij 22 bedrijven

Software AG kondigt de publicatie aan van het boek « The Digital Enterprise : The Moves and Motives of the Digital Leaders ». Het boek illustreert de visie van Karl-Heinz Streibich, CEO van Software AG, op de impact van de digitale transformatie in zowat alle economische sectoren. De auteur haalt daarbij ruim twintig voorbeelden aan van bedrijven van over de hele wereld. Aan de hand van die cases legt de auteur uit hoe IT heeft geleid tot een nieuwe manier van werken, leven en spelen. Het voorwoord is van Marc Benioff, CEO van salesforce.com. De redacteur van het boek is expert Vinnie Mirchandani.
« Het doel van het boek is aanzetten tot reflectie en transformatie », zegt Karl-Heinz Streibich. « De digitale wereld zorgt voor een ware transformatie in ieder bedrijf. De digitalisering is een strategisch concurrentieel voordeel voor iedere bedrijfssector. De voorbeelden uit het boek hebben me geïnspireerd. Ik hoop dat ze ook u zullen aanzetten uw bedrijf of uw overheidsinstelling te transformeren in een digitaal bedrijf of een digitale overheidsinstelling.»
Alles digitaal
Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel schetst Karl-Heinz Streibich een beeld van het digitale bedrijf en de digitale samenleving. Hij wijst op de convergentie tussen technologieën als M2M-communicatie (machine-to-machine), mobiele smart devices, het internet of things en big data. Hij toont aan hoe een bedrijf zich dankzij de digitale transformatie kan onderscheiden van de concurrentie.
Het digitale bedrijf vandaag
Het tweede deel van het boek omvat diverse praktische voorbeelden van de evolutie naar een digitale omgeving. Grote bedrijven uit diverse sectoren - Accenture, Allianz Group, Coca-Cola Enterprises, Daimler, Deutsche Telekom, General Electric, Siemens, Statoil, enz. - geven aan hoe ze nieuwe bedrijfsmodellen bouwen aan de hand van sociale media, mobiele en analytische toepassingen, cloud computing, tools voor 3D-visualisatie, crowd sourcing en gesofisticeerde beveiligingstechnologie.
Wat volgt ?
In het derde deel van het boek neemt de auteur ons mee in de toekomst. Hij toont ons de verdere evolutie van de huidige situatie. De innovatieve technologie van de volgende generatie tekent zich al af aan de horizon en ziet er erg veelbelovend uit.
‘The Digital Enterprise’ is te verkrijgen op :
Amazon.com - http://amzn.to/1eLTlxK    &  Amazon.de - http://amzn.to/LGd76H

Alle inkomsten zullen geschonken worden aan de Software AG Foundation in Duitsland: http://www.software-ag-stiftung.com/en/home.html