Software AG, maker van oplossingen voor
procesmanagement, integratie en big data streaming analytics, heeft op Innovation World in Las Vegas zijn Digital Business
Platform 2.0 gepresenteerd. Een jaar na zijn lancering is het Digital Business
Platform op een aantal punten aanzienlijk uitgebreid met ondersteuning van
transformatieprojecten en implementatie van digitale strategieën.
Het Digital Business Platform 2.0 omvat:
- Een roadmap c.q.
aanpak voor digitale transformatie.
- Een referentiemodel
met digitale capabilities dat dienst doet als checklist voor de
transformatie naar de digital enterprise.
- Een voorziening voor
planning van de tussenstappen en portfoliomanagement, voor inzicht in de
impact van wijzigingen inzake architectuur, kostenstructuur, risico’s en
regelgeving. Hiervoor wordt Software AG’s Alfabet Enterprise Architecture
Platform ingeschakeld.
- Voorzieningen voor een
digitale blauwdruk – van analyse van het businessmodel en customer journey
mapping tot procesontwerp, met Software AG’s ARIS Business Process
Analysis Platform.
- Voorzieningen voor
vereenvoudigde applicatieontwikkeling – gericht op ontwikkeling van specifieke
en adaptieve applicaties, met Software AG's webMethods Agile Process
Platform.
- Een uitgebreid aanbod
in de cloud – voor hybride connectiviteit (van cloud naar cloud en van
cloud naar on-premises en omgekeerd) en geavanceerde orchestratie. Plus
een nieuw aanbod van API’s inclusief de hosting en de integratie van API's
in de cloud.
Naast de verrijkte functionaliteiten, brengt Software AG ook een digitale marktplaats voor het Digital Business Platform. Die ‘Digital Marketplace’ is een online hub waar klanten en partners van Software AG referentiemodellen, templates, projectaanpakken, alsook kant-en-klare softwarecomponenten vinden. Hiermee kunnen zij projecten op een efficiëntere wijze uitvoeren, sneller resultaten boeken en een optimaal rendement uit hun investeringen halen. Op de marktplaats vindt men ook complete toepassingen en oplossingen, ontwikkeld door partners en klanten van Software AG, in het bijzonder PwC (continuous assurance/GRC), Lakran Procurement Professionals (process intelligence) en inQdo (integratie en cloud).
Klanten kunnen door de digitale marktplaats browsen en zich laten inspireren door cases eigen aan hun activiteitensector. Met een uitgebreide community van meer dan twee miljoen ontwikkelaars en een groeiende partnerbestand, kunnen bedrijven en overheden met de digitale marktplaats nog meer uit het Digital Business Platform halen.
"Digitale transformatie verandert alles. Bedrijven en overheden moeten digitale strategieën ontwikkelen om aan de verwachtingen van klanten en burgers te beantwoorden, concurrerend te zijn en efficiënt te werken in deze real-time, wereldwijde markt.”, aldus Eric Duffaut, Chief Customer Officer en lid van de raad van bestuur van Software AG. “Onze Digital Marketplace helpt onze klanten bij het uitvoeren van hun digitale transformatie door deze te versnellen en te vergemakkelijken.”
De Digital Marketplace is onmiddellijk toegankelijk voor klanten en partners van Software AG op: marketplace.softwareag.com.