12.3.15



Software AG BeLux versterkt zijn aanwezigheid op de markt met Alain Wiard als nieuwe Key Account Executive


Software AG (FRA: SOW), een wereldleider inzake Business Process Excellence, laat weten dat Alain Wiard zijn Belgisch-Luxemburgse team komt versterken als Key Account Executive.

Alain Wiard (52), die begin februari in dienst trad, kan bogen over uitgebreide ervaring opgedaan bij grote spelers uit de IT sector waar hij in tal van verkoopfuncties werkzaam was.

Na een tiental jaren professioneel actief te zijn geweest, gaat Alain Wiard een opleiding volgen aan de Solvay Business School (Cepac 94). In 1994 komt hij bij Alcatel in dienst om er een distributienetwerk op te zetten. Na de telecom sector keert hij terug naar de IT en gaat aan de slag bij HP, waar hij verantwoordelijk is voor de volledige distributie van hardware. Bij HP maakt hij ook de overstap naar software en zet een netwerk op voor de verkoop van Management Solutions. Nadien treedt hij in dienst bij Oracle. In 2004, komt hij het kleine team van Progress Software vervoegen. Daar gaat hij de voordelen uitdragen van wat vandaag vanzelfsprekend lijkt: SOA en BPM. Een toen avant-gardistische visie. Vervolgens is hij nagenoeg zeven jaar werkzaam bij IBM waar hij zich specialiseert in diensten georiënteerde architectuur en BPM. Vandaag, in het Software AG BeLux team, bestaat zijn taak uit het promoten van het Digital Business Platform .

Philippe La Fornara, COO EMEA South, East & Israel, Member of the Extended Group Executive Board, verduidelijkt: «We zijn zeer verheugd iemand als Alain Wiard in ons team te hebben. Hij is een specialist met uitgebreide ervaring. Hij zal onze nieuwe Digital Business Platform presenteren en in het juiste daglicht kunnen plaatsen. Dit platform is namelijk de enige wijze waarop bedrijven voluit voordeel kunnen halen uit de digitale transformatie.»

Alain Wiard vervolgt: «Het is zeer aangenaam in een bedrijf te werken waar het menselijke aspect centraal staat, zowel wat de medewerkers als de klanten betreft. De acquisities van Software AG tijdens de jongste jaren laten toe een zeer coherente benadering te hebben zowel inzake “algemene oplossingen” als in situaties die om heel specifieke oplossingen vragen zodat onze klanten zich kunnen differentiëren. Mijn taak bestaat erin onze bestaande en nieuwe klanten duidelijk te maken hoe we hen een concurrentievoordeel kunnen bieden en hen kunnen helpen efficiënter te zijn, wat uiteindelijk ook hun klanten ten goede komt.”

Over Software AG
Software AG (Frankfort TecDAX: SOW) helpt bedrijven bij het sneller realiseren van hun zakelijke doelen. De technologieën van het bedrijf voor Big Data, integratie en bedrijfsprocessen stellen klanten in staat de operationele efficiëntie te vergroten, hun systemen te moderniseren voor betere besluitvorming en de dienstverlening te verbeteren. Software AG bouwt voort op meer dan veertig jaar klantgerichte innovatie en is leider in veertien marktcategorieën. Aan de basis van het leiderschap liggen kernproducten als Adabas-Natural, ARIS, Alfabet, Apama, Terracotta en webMethods. Software AG telt ruim 4.400 medewerkers in zeventig landen. In 2014 bedroeg de omzet € 858 miljoen euro. Voor meer informatie: www.softwareag.com.

Software AG - Get There Faster