Software AG
BeLux versterkt zijn aanwezigheid op de markt met Alain Wiard als nieuwe Key
Account Executive
Software AG (FRA: SOW), een wereldleider
inzake Business Process Excellence, laat weten dat Alain Wiard zijn Belgisch-Luxemburgse
team komt versterken als Key Account Executive.
Alain Wiard (52), die begin februari in dienst trad, kan
bogen over uitgebreide ervaring opgedaan bij grote spelers uit de IT sector
waar hij in tal van verkoopfuncties werkzaam was.
Na een tiental jaren professioneel actief te zijn
geweest, gaat Alain Wiard een opleiding volgen aan de Solvay Business School
(Cepac 94). In 1994 komt hij bij Alcatel in dienst om er een distributienetwerk
op te zetten. Na de telecom sector keert hij terug naar de IT en gaat aan de
slag bij HP, waar hij verantwoordelijk is voor de volledige distributie van
hardware. Bij HP maakt hij ook de overstap naar software en zet een netwerk op
voor de verkoop van Management Solutions. Nadien treedt hij in dienst bij
Oracle. In 2004, komt hij het kleine team van Progress Software vervoegen. Daar
gaat hij de voordelen uitdragen van wat vandaag vanzelfsprekend lijkt: SOA en
BPM. Een toen avant-gardistische visie. Vervolgens is hij nagenoeg zeven jaar
werkzaam bij IBM waar hij zich specialiseert in diensten georiënteerde
architectuur en BPM. Vandaag, in het Software AG BeLux team, bestaat zijn taak
uit het promoten van het Digital Business Platform .
Philippe La Fornara, COO EMEA South, East & Israel,
Member of the Extended Group Executive Board, verduidelijkt: «We zijn zeer
verheugd iemand als Alain Wiard in ons team te
hebben. Hij is een specialist met
uitgebreide ervaring. Hij zal onze nieuwe Digital Business Platform presenteren
en in het juiste daglicht kunnen plaatsen. Dit platform is namelijk de enige
wijze waarop bedrijven voluit voordeel kunnen halen uit de digitale
transformatie.»
Alain Wiard vervolgt:
«Het is zeer aangenaam in een bedrijf te werken waar het menselijke aspect
centraal staat, zowel wat de medewerkers als de klanten betreft. De acquisities
van Software AG tijdens de jongste jaren laten toe een zeer coherente
benadering te hebben zowel inzake “algemene oplossingen” als in situaties die om heel specifieke oplossingen vragen
zodat onze klanten zich kunnen differentiëren. Mijn taak bestaat erin onze
bestaande en nieuwe klanten duidelijk te maken hoe we hen een
concurrentievoordeel kunnen bieden en hen kunnen helpen efficiënter te zijn,
wat uiteindelijk ook hun klanten ten goede komt.”
Over
Software AG
Software AG (Frankfort TecDAX: SOW) helpt bedrijven bij
het sneller realiseren van hun zakelijke doelen. De technologieën van het
bedrijf voor Big Data, integratie en bedrijfsprocessen stellen klanten in staat
de operationele efficiëntie te vergroten, hun systemen te moderniseren voor
betere besluitvorming en de dienstverlening te verbeteren. Software AG bouwt
voort op meer dan veertig jaar klantgerichte innovatie en is leider in veertien
marktcategorieën. Aan de basis van het leiderschap liggen kernproducten als
Adabas-Natural, ARIS, Alfabet, Apama, Terracotta en webMethods. Software AG
telt ruim 4.400 medewerkers in zeventig landen. In 2014 bedroeg de omzet € 858
miljoen euro. Voor meer informatie: www.softwareag.com.
Software
AG - Get There Faster