2.3.17

Major internet safety strategy to ‘bolster online safety’ for children in the UK

By Editor
 
The UK government has begun work on a new internet safety strategy that it claims will make Britain the “safest place in the world” for children to be online.
The new cross-party drive will focus on four areas: helping young people to help themselves; making parents aware of the dangers of going online so they can discuss it with their children; placing a greater focus on the industry’s responsibilities and exploring how technology can be used to provide solutions.
A report is set to be drawn up outlining how young people are using the internet, while also exploring the current climate in terms of threats posed online.
There will also be a series of roundtable discussions involving ministers and officials from departments across the government.
The development of the internet safety strategy is being led by the UK’s secretary of state for culture, media and sport, Karen Bradley.
“It is increasingly clear that some behaviors which are unacceptable offline are being tolerated or even encouraged online – sometimes with devastating consequences,” she said.
“We are determined to make Britain the safest place in the world to be online, and to help people protect themselves from the risks they might face.”
Ensuring that children are able to enjoy and benefit from the internet is an increasingly pressing issue, as the number of threats online has increased.
Cyberbullying, sexting, and content that promotes self-harm are all reportedly becoming concerns for parents.
For example, figures released by the PSHE Association last year found that that the issue of sexting was particularly pressing for 78% of British parents, compared to 69% concerned by alcohol misuse.
Similarly, a 2016 paper from the Children’s Commissioner reported that one in 10 young people has been the victim of cyberbullying, and there has also reportedly been a rise in cases of self-harm.
Furthermore, recent statistics from the National Crime Agency suggest cybercriminals are also getting younger, with the average age of cybercrime suspects recorded at just 17 last year.


1.3.17

Coders Co. introduceert Rax programmeertaal voor big data gedragsanalyse

data & code    



Verschaft marketeers en data analisten werkelijk inzicht in
customer journeys
Coders Co., een vooraanstaand data scientists team, introduceert vandaag Rax, een programmeertaal om informatie te halen uit (on)gestructureerde gedragsdata (big data). Ideaal om snel hypotheses te toetsen en de juiste inzichten te krijgen uit gedragsdata van klanten (customer journeys). Met deze krachtiger tools krijgen (online) marketeers en strategen makkelijker de juiste informatie om sneller te kunnen handelen.

Customer journeys en analytics hot topic
Klantgedrag is tegenwoordig omnichannel: van banner naar website naar webshop naar social, terug naar webshop, naar vergelijkingssite, retargeted banner, e-mail enz. Bij elk touchpoint laten klanten sporen achter, met big data aan klantgegevens tot gevolg. Marketeers analyseren deze data maar al te graag om de klantreizen (customer journeys) te optimaliseren.

Meer analysekracht voor de juiste conclusies
“Maar al te vaak leidt gebrek aan analysekracht en het ontbreken van expertise in data science tot focus op de verkeerde informatie of gemis van belangrijke details.
De flexibiliteit van Rax, gecombineerd met de expertise van ons data scientists team in Journeylytics, helpt organisaties om hun aannames te toetsen en de verborgen inzichten in hun data te onthullen”, aldus Gosia Wrzesinska PhD, CEO van Coders Co.
Rax rekent snel met variabelen die andere tools niet aankunnen – zoals tijd, duur en intensiteit van de interacties. Zo komt in beeld wat klanten daadwerkelijk doen.

Machine learning en kunstmatige intelligentie
“In tegenstelling tot andere tools imiteert Rax menselijke logica en is relatief eenvoudig te gebruiken. Daarmee komen marketeers te weten wat hun klanten werkelijk doen, ofwel komen de werkelijke klantreizen in beeld, anders dan ze gewend zijn,” vertelt Gosia enthousiast verder.
Technische achtergrond
De Rax scripttaal is een mix van relationele, regelmatige en temporele algebra en is ontworpen om de overgang van ETL naar datamodellering te vereenvoudigen.
Rax draait op alle SQL-achtige systemen, waaronder Hadoop en Impala. De taal en tools werken intuïtief en voelen vertrouwd aan, wat gebruik makkelijker maakt dan bijvoorbeeld SQL. Rax versnelt het analyseproces en resulteert in duidelijker, veiliger en meer draagbare code, die direct werkt op ruwe data, hoe groot de set ook is.
Over Coders Co. en Journeylytics
Coders Co. is een vooraanstaand team van data scientists dat in 2013 is gestart uit passie voor programmeren. Het hele team heeft een PhD in Computer Science en beschikt over jarenlange ervaring in de software-industrie. Zoals het programmeren van embedded systemen, hacken van besturingssystemen en uiteenlopende intelligente web- en mobiele toepassingen. Klanten zijn onder meer: PGGM (Nederlands Pensioenfonds) en INTAGE (een heel groot market research bedrijf in Japan) Onder de naam Journeylytics heeft het team zich gespecialiseerd in big data analyse voor customer journeys. Zie www.journeylytics.com en www.codersco.com


IDC enquête in opdracht van ESET: bedrijven verward over EU wetgeving i.v.m. databescherming; meer dan een derde van bedrijven wenst versleuteling

ESET, Europese leider in IT-beveiliging, en IDC, vooraanstaande analist op wereldvlak, hebben samengewerkt aan een enquête bij KMO’s van bepaalde Europese landen over hun benadering  van de nieuwe Europese General Data Protection Regulation  (GDPR General Data Protection Regulation) en endpoint beveiliging. De resultaten tonen aan dat de Europese bedrijven onzeker zijn over die wetgeving  – 78% van de IT-besluitvormers in meer dan 700 bedrijven begrijpt niet welke impact de GDPR kan hebben op het bedrijf of is hierover volledig in het ongewisse. De enquête benadrukt echter dat versleuteling, die besproken wordt in de GDPR, de voorkeur geniet van meer dan één op de drie bedrijven. Deze en andere resultaten uit de enquête (IDC survey) zullen op Mobile World Congress in Barcelona, door experten van ESET gepresenteerd worden tot 2 maart in Hall 5, stand B05.

63% van de bevestigde datalekken worden toegeschreven aan gestolen of gekraakte wachtwoorden. Dit wijst op de noodzaak van een alternatieve of supplementaire authentificatiefactor. De gegevens anoniem maken is een mogelijkheid maar die valt te omzeilen door correlatie van meerdere bronnen. Versleuteling  lost dit probleem op, maar  - tot voor kort – werd dit aanzien als te ingewikkeld en te duur voor de meeste KMO’s,” aldus Mark Child, Research Manager IDC, in het rapport. Hij voegt hieraan toe: “De bescherming van klanten en partners is van het grootste belang voor het succes en het verdere bestaan van ondernemingen. Deze zijn echter steeds meer bewust van de waarde van hun data en beseffen dat de wetgeving waaraan ze onderworpen zijn steeds maar zwaarder wordt net als de boetes die ze kunnen oplopen als ze de wet niet navolgen.

Nochtans wordt deze vernieuwende wetgeving niet altijd volledig door de bedrijven begrepen. Onder de bedrijven die geïnformeerd zijn, zegt 20% de wet al te volgen, 59% werkt eraan, en 21% zegt nog niet voorbereid te zijn. IDC voerde deze enquête uit tijdens het 4de kwartaal van 2016, bij meer dan 700 bedrijven in de Tsjechische Republiek, Duitsland, Italië, Nederland, Slovakije, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Een andere belangrijke bevinding is het standpunt van de KMO’s ten opzichte van versleuteling. “Talloze bedrijven geven toe dat hun huidige antimalware software niet voldoet om hen te beschermen in de actuele bedreigingsomgeving. De helft van de deelnemers verklaart dat dit een prioritair punt is dat dient geïmplementeerd of bijgewerkt te worden,” aldus Child. Versleuteling, zoals vermeld in de GDPR, wordt door 36% van de respondenten gewenst.

ESET is één van de eerste leveranciers die versleuteling heeft opgepakt d.m.v de oplossing Deslock encryption te presenteren. ESET biedt beveiliging aan bedrijven om aan de vereisten van de EU te kunnen voldoen,” zegt Pavol Balaj, hoofd Business Development ESET EMEA, die dit onderwerp op Mobile World Congress presenteert.

Voor meer informatie over de GDPR en hoe ESET de bedrijven helpt om hieraan te beantwoorden, lees het witboek en bezoek onze speciale webpagina dedicated webpage. Meer informatie over de bevindingen van de IDC enquête is te vinden op special website van ESET.



10 reasons why cybercriminals target smartphones

By Editor

There is little doubt that smartphones have become a central part of our lives, allowing us to perform all sorts of tasks that make our everyday existence easier and more enjoyable.
But while they aim to heighten convenience, there is a real feeling that smartphones are becoming a bigger target for cybercriminals.
So why are criminals so eager to get into our devices?
1.     A smartphone knows everything about us
The amount of information stored on a smartphone has skyrocketed in recent years.
The connectivity of apps means we supply nearly every piece of information about ourselves, whether it’s our bank account details or our preferred taste in pizza.
For a cybercriminal potentially wanting to commit identity theft, a smartphone is a goldmine.
2.     It’s a way into companies and other organizations
The use of bring your own device (BYOD) has become one of the most prominent trends for companies around the globe.
Research published in 2015 found that 74% of companies had either adopted or planned to roll out BYOD, with the market set to exceed $350 billion by 2022.
Cybercriminals are viewing these devices as an ideal gateway into stealing valuable corporate information.
3.     Security can be lax
The rise of BYOD has also caused plenty of headaches for a number of companies in various industries, mainly due to difficulties in rolling out a unified approach to security.
In a recent Tech Pro Research survey of CIOs, tech executives and IT workers, 45% of respondents said mobile devices posed the greatest risk to a company’s infrastructure, with the fragmented nature of some mobile platforms cited as a primary reason.
4.     Autofill has become our best friend
One of the reasons our phones are carrying more personal information than ever before is primarily down to our desire for convenience.
With our devices now handling a myriad of services and subsequent apps, we find ourselves with a larger number login details than ever before.
As a result, it’s ‘easy to get lazy’. Many of us decide to make use of various autofill systems, which, in turn, sometimes amounts to a security risk.
5.     It’s a route into your wallet
Our phones can be used to transfer money, pay our bills, and are even being used as a method of payment.
Google Wallet, Apple Pay and Samsung Pay are all pushing mobile payments into the mainstream, and some experts expect it to be a trend that will continue over the next few years.
Of course, the only drawback is that they are likely to catch the attention of cybercriminals.
6.     Phones know where you are and where you work
In many circumstances, the reasons behind tracking your device are entirely innocent, such as helping you get the most out of your data and your apps.
For example, if you’re out and about, you can check out restaurant or business recommendations with just a couple of swipes.
However, hacking a device’s GPS capabilities is not seen as a difficult task, with many gamers using it to cheat at the popular augmented reality game Pokemon Go In the hands of criminals, a compromised GPS could be an unnerving prospect.
7.     Bluetooth
For several years now, Bluetooth has been a regular feature on smartphones and other mobile devices. Yet, like GPS, it is still seen as a potential entry point for cybercriminals.
The effects of such an attack can result in Bluesnarfing – where a phone’s private information is compromised, or Bluebugging, which allows a criminal to more or less take complete control of your phone.
But while there is a risk, these methods are becoming increasingly harder for hackers to exploit.
8.     Some scams are specific to mobile
There are several well-known ways in which cybercriminals can use your smartphone to make quick cash.
In countries like China, for example, malware can be used to access devices and force them to call premium numbers that charge large amounts
These scams are not only potentially lucrative, but can also spread across large numbers of devices.
9.     They’re a great way of sending spam
Everyone hates spam. Well, apart from cybercriminals, anyway.
There are a number of reasons why a criminal would want to send spam, but many of them see smartphones as the ideal platform for sending these communications.
This is mainly because it is much harder for service providers to track down and block offenders.
10.   Users are ignorant about the dangers
Many of the most seasoned tech users are now well acquainted with best practice when it comes to using laptops or desktops, but smartphones often slip down the list of priorities.
Which, in some ways is surprising, given that smartphones have increasingly been targeted since as early as 2005.

However, as the threat is more visible than ever, we’re slowly beginning to understand that security matters. Let’s treat them with the importance they deserve.